Καλώς ήρθατε...

Σε αυτό το ιστολόγιο η γιαγιά τζογια, θα αφηγήτε παλιές ιστορίες ζωής....
....αλλά και μυρωδάτες συνταγές γεμάτες από αναμνήσεις ζωής.




Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2010

Κεριώτικες εκφράσεις




















α σου καπητάρει=αν τολμήσεις
Τώρα που γκρεμίστηκε το τραμέτζο,εγίνηκε το πόρτεγο αβέρτο=τώρα που γκρεμίστηκε ο τοίχος η είσοδος μεγάλωσε
Τον αβιζάρησα να μην πούνε τίποτα=Τον ειδοποίησα
Δεν αγγελίζει τίποτα σε άνθρωπο=Δεν προσφέρει τίποτα
Από το πολύ φαϊ έχω αγκούσα=έχω δύσπνοια
Τον αλειμούντρωσε με λάδι=Τον πασάλειψε στο πρόσωπο
Έχεις μπακαλάο αλέκιονε;=Έχεις μπακαλιάρο ολόκληρο;

Αμή τι σου πέρασε η ιδέα πώς παίζουμε;=Αλλά
Αμή πώς;=Βεβαίως
Αμπονόρα εσηκώθηκες;Πώς και αμπονορούλια;=Νωρίς
Ωρέ γιατί με μποσάς;=Γιατί με σπρώχνεις;
Σε θυμάμαι ανάερα=αμυδρά
Το σπίτι της εκεί που είναι, είναι ανάσβολα να πάς=Είναι κουραστικό,δύσκολο
Απίθωσέ τα να τα ειδώ=Ακούμπησέ τα να τα δώ
Ένα απλόχερο σταφίδα=Μια χούφτα
Αποκόντο να σε συγχαριάσω για το γιό σου=παραλίγο να ξεχάσω να σου ευχηθώ
Βεραμέντε μην χάσουμε το σουγιέτο=Ναι αλήθει,μην χάσουμε το σπουδαίο υποκείμενο
Είναι γιαμά καλά πράματα ευτούνα;=είναι σωστά πράγματα τώρα αυτά;
Τόσες φορές του τοπα γιαματί=Τόσες φορές του το είπα αλλά μάταια

Έλα να φάς γιατί εγιάτσωσε=κρύωσε ( για φαγητό)
Κοίταξε γυναίκα που εγκαινιάστηκα;=Απόκτησα
Εφόριε ένα φουστάνι όλο καμούφια=Φόραγε φόρεμα με πιέτες
Του δωσε μια κομπία με'στο ριζαύφτι και τον άφησε στο ντόπο=Του έριξε πέτρα στο κεφάλι και τον σκότωσε επί τόπου
Τι κουκουκίζεις;Τελείωνε.=Γιατί αργείς
Έγινε ένας κούτουπος στο μισοχώρι!!!=Έγινε καυγάς,πιαστήκανε στα χέρια.Μισοχώρι(ονομασία πλατείας στο Κερί)

Όταν έμαθε την νοβιτά εμαγουλοσύρθηκε=Κακοποιώ με τα χέρια μου το πρόσωπο
Ο νόνος σου εγίνηκε μάμαλο=Γέρασε πολύ
Μήγαρης-Τήγαρης έχω άλλο στο νού μου;=Μήπως
Είναι μολεμένα τα χείλα μου=Είναι μολυσμένα τα χείλη μου
Ακούμπησε τα μόνε μόνε=Λίγο
Α τύχει και μορογάρω μην περιμένεις=Αν καθυστερήσω
καινούργιες μούδες είναι ευτές;=μόδα
Έχει ένα μπούφο μπαρτσαμάδονε=ταριχευμένο
Εμάθατε τσι νοβιτές;=Τις ειδήσεις





















Δε θα μου ντέσεις καμία φορά;=Δεν θα πέσεις στην ανάγκη μου;
Έχω ντουέλα για εκείνο το παιδί=Έχω έννοια
Κάθε σαββάτο ξαγκωνιάζω το σπίτι=Κάνω γενικό καθάρισμα
Είδες για να κλεψει την εκκλησία επήγε ούφου=Κακήν κακώς
Με ευτές τσι κουβέντες που μου λες,παναπή με κοροϊδεύεις=δηλαδή
Δεν έχω καμμία πρεμούρα να του πω καλημέρα=Βιασύνη,ανάγκη
Μην τηράς που δεν του πήγανε καλά τα εμπόρια,όμως είναι καπάτσος=Μην κοιτάς
Δεν μου δωσε τσουρούλι ψωμί=Μικρό κομμάτι

Του δάνεισα ένα βιβλίο και μου το φερε τσουρουτεμένο=αφαιρώ ένα μέρος,σκίζω
Βάλε μου ένα τσουφί καφέ και ένα τσικλί γνέμα=Ένα σακουλάκι καφέ και κουβάρι νήμα
Μην παίζεις με τα ντουφέκια γιατί κάνει πολλές δουλειές ο χεσμένος=ο διάβολος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου